مجله صنعتی کولیس

  • تسمه تایم چیست و چه زمانی باید تعویض شود؟
    تسمه تایم چیست و چه زمانی باید تعویض شود؟
    736 بازدید پسندیدن

    تسمه تایم، یا تسمه تایمینگ، یکی از تسمه های خودرو می باشد که امروزه، در تمامی خودرو ها وجود دارد. تسمه تایم، در بین تمامی اجزاء و بخش های داخلی ماشین، وظیفه بسیار بسیار مهمی دارد. در واقع باید اشاره کنیم که تسمه تایم، باید در زمان درست، با عملکرد درست، کار کند تا بتواند حرکت ماشین را سبب شود. تسمه تایم، تسمه ای است که میتوان گفت، یکی از اجزاء داخلی موتور ماشین های امروزی میباشد و باید هرچند وقت یکبار تعویض شود. طبیعتا خرابی تسمه تایم، خسارات زیادی را ب خودرو وارد می کند.

    ادامه مطلب
  • بکس بادی چیست و چه کاربردی دارد؟
    بکس بادی چیست و چه کاربردی دارد؟
    305 بازدید پسندیدن

    بکس بادی یا آچار بادی و آچار پنوماتیک، یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین ابزار های صنعتی می باشد که امروزه، میزان تقاضا برای خرید آن بسیار بالا است. ابزار های بادی، ابزار هایی هستند که با استفاده از نیروی باد کار می کند و به همین سبب، می تواند یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزار ها در میان تمامی ابزار های بادی باشد. بکس بادی، امروزه، در بسیاری از زمینه های مختلف شغلی مورد استفاده قرار می گیرد و باید اشاره کنیم که از محبوب ترین دستگاه های صنعتی می باشد.

    ادامه مطلب
  • اشتباهات و خطاهای جوشکاری چیست؟
    اشتباهات و خطاهای جوشکاری چیست؟
    620 بازدید پسندیدن

    خطاهای جوشکاری، ایراداتی هستند که در صورت اشتباه انجام دادن عملیات جوشکاری ایجاد می شوند. در واقع باید بیان کنیم که در جوشکاری، عوامل بسیار زیادی وجود دارند که عدم رعایت آن ها می تواند باعث بروز مشکل شود. که این مشکلات، به شکل ناهمواری در جوشکاری ایجاد شده، ایجاد سوراخ، ایجاد دانه هایی از گرد جوش در سایر سطح فلز، و به طور کلی، انواع و اقسام موارد دیگر ایجاد شود. برای ایجاد اتصال بین دو قطعه فلزی، روش های مختلفی از جوشکاری برقرار است. که در تمامی آنها احتمال بروز خطای جوشکاری وجود دارد.

    ادامه مطلب
  • معرفی 7 مورد از ابزار های صنعتی خانگی
    معرفی 7 مورد از ابزار های صنعتی خانگی
    670 بازدید پسندیدن

    هر خانه ای، در طور زمان های مختلف، با اتفاقاتی دچار می شود که برای حل نمودن آنها، نیاز به انواع ابزارهای صنعتی است. در واقع باید اشاره کنیم که ابزارهای صنعتی، نه تنها در بستر های مختلف صنعتی مانند کارگاه ها، و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه همچنین می توان از آنها در محیط های خانگی نیز استفاده کرد. اما نبود یکی از این ابزارهای صنعتی، می تواند شما را تا چندین ساعت معتل خود کند با کامل کردن جعبه ابزار خانگی خود آمادگی کامل برای حل هر مشکلی را داشته باشید.

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع ابزار های برش در صنعت
    معرفی انواع ابزار های برش در صنعت
    1201 بازدید پسندیدن

    ابزار برش، ابزاری هستند که از آن ها برای برشکاری قطعات مختلف استفاده می شود. ابزار برش، با توجه به نوع و جنس قطعه مورد نظر، دارای انواع مختلفی می باشند. در واقع همانطور که میدانید، در صنعت، رشته های مختلفی وجود دارد که در هر کدام از این رشته ها، با ابزارها و قطعات مختلفی سر و کار داریم. برای برش این قطعات مختلف، نیاز به ابزار ها و لوازمی است که بتوان، به راحتی و اسانی، و به کاربردن کمترین حرکات، عملیات برش را انجام داد. آشنایی با ابزار برش در ادامه مطلب.

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع پیچ آلن و ویژگی های آن ها
    معرفی انواع پیچ آلن و ویژگی های آن ها
    783 بازدید پسندیدن

    پیچ آلن، یکی از انواع پیچ هایی است که به طور روزانه، می توان در موارد مختلف از آن استفاده کرد. شاید تا به حال نام پیچ آلن یا آچار آلن به گوشتان خورده باشد. پیچ و آچاری که تنها و تنها برای یکدیگر ساخته شده اند و با استفاده از آن ها امکان باز و بسته کردن سایر پیچ ها وجود ندارد. در بین تمامی پیچ هایی که در دنیا وجود دارد، پیچ آلن یکی از محکم ترین و پر قدرت ترین آن ها است. در ادامه این مطلب انواع پیچ آلن معرفی شده است.

    ادامه مطلب
  • همه چیز درباره موتور برق
    همه چیز درباره موتور برق
    289 بازدید پسندیدن

    موتور برق یکی از ابزار ها و تجهیزات صنعتی می باشد که وجود آن در برخی از اماکن بسیار واجب است. این ماشین صنعتی، توانایی بسیار زیادی در تولید انرژی الکتریکی دارد و در واقع، یکی از نامهای آن نیز مولد الکتریکی است. امروزه مولد های الکتریکی یا موتور برق، با داشتن تنوع بسیار زیاد، یکی از پرفروش ترین ابزارها و تجهیزات صنعتی به شمار می رود. چرا که با وجود آن، دیگر در صورت قطعی برق نیازی به صبر کردن برای دسترسی دوباره به برق نیست و با استفاده از این دستگاه به برق دسترسی پیدا کرد.

    ادامه مطلب
  • مته برگی چیست و چه کاربردی دارد؟
    مته برگی چیست و چه کاربردی دارد؟
    2848 بازدید پسندیدن

    مته برگی یکی از ابزار های سوراخکاری می باشد. در بین انواع مختلف و گوناگونی که از مته ها وجود دارد، مته برگی جزو جالب ترین و عجیب ترین نوع آن ها می باشد. چرا که تنوع در این لوازم و مصالع صنعتی به حدی است که حتی برخی از آن ها نیز شباهت زیادی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال، مته برگی، دارای یک نمونه شبیه به خود میباشد. که از آن میتوان به مته گازور اشاره کرد. اما باید اشاره کنیم که وجود این دو مته که کارایی مشابهی با یکدیگر دارند، منطقی است.

    ادامه مطلب
  • اره فارسی بر چیست و چه کاربردی دارد؟
    اره فارسی بر چیست و چه کاربردی دارد؟
    455 بازدید پسندیدن

    اره فارسی بر یکی از انواع اره ها در صنعت می باشد. همانطور که می دانید امروزه، انواع مختلفی از اره در بازار یافت میشود. هر کدام از انواع اره، با توجه به نیاز های مختلفی ساخته شده اند. و همچنین باید اشاره کنیم که امروزه، استاندارد ها و ساختار های مختلفی برای اره ها وجود دارد. هر کدام از این استاندارد ها و ساختار ها سبب تولید گونه های مختلفی از محصولات شده است که هر کدام از آن ها وظایف مختلفی را انجام میدهند. در ادامه بطور کامل اره فارسی بر را معرفی کردیم.

    ادامه مطلب
  • انواع دستگاه فرز و معرفی آن ها
    انواع دستگاه فرز و معرفی آن ها
    713 بازدید پسندیدن

    دستگاه فرز تحولی بسیار عظیم و غیر قابل باور را در صنعت ایجاد کرد. ساخت قطعاتی که بسیار پیچیده هستند و برای ایجاد آن ها، چندین و چند ساعت زمان لازم است، یکی از مشکلات اساسی انسان ها بود. حتی باید اشاره کنیم که این روش دارای اشکلات بسیار زیادی نیز بود. چرا که طبیعتا، وجود دخالت دست در ساختن این قطعات، نا همواری های بسیار زیادی در آن به وجود می آمد که در انتها، سبب می شد تا هیچ دو قطعه ای مشابه با یکدیگر نباشند. که این مساله سبب ساخته شدن ماشین فرز شد.

    ادامه مطلب
  • سشوار صنعتی و کاربرد های آن
    سشوار صنعتی و کاربرد های آن
    437 بازدید پسندیدن

    سشوار صنعتی یکی از مهم ترین و جالب ترین ابزار های صنعتی به شمار می رود که به منظور استفاده در کارگاه ها ساخته شده است. در واقع باید اشاره کنیم که تجهیزات صنعتی دارای شاخه های بسیار گوناگونی هستند. سشوار صنعتی دارای کاربردی بسیار مشابه با سشوار های خانگی است. اما باید اشاره کنیم که دما و حرارتی که این سشوار ها تولید می کنند بسیار بسیار بالا بوده. در حقیقت، همچین دمایی برای کاربرد در صنعت ساخته شده است و طبیعتا دمای پایین تر، هیچ تاثیر و کمکی به انجام کار های صنعتی ندارد.

    ادامه مطلب
  • قیچی برقی چیست و چه کاربردی دارد؟
    قیچی برقی چیست و چه کاربردی دارد؟
    1484 بازدید پسندیدن

    قیچی برقی وسیله ای است که شاید آن طور که باید شناخته شده نیست.قیچی ها، ابزار های اهمری مانندی هستند که با استفاده از آن ها می توان عملیات برش را به راحتی انجام دارد. در واقع امروزه در بسیاری از محیط ها از قیچی ها استفاده می شود. به عنوان مثال، در هنگام برشکاری کاغذ ها، در هنگام برش پارچه، و حتی در محیط آشپزخانه ها نیز قیجی های مخصوصی وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه، قیجی ها دارای انواع بسیار زیادی می باشند.

    ادامه مطلب
Showing 121 to 132 of 180 (15 Pages)