مجله صنعتی کولیس

  • معرفی انواع دستگاه تزریق پلاستیک
    معرفی انواع دستگاه تزریق پلاستیک
    378 بازدید پسندیدن

    دستگاه تزریق پلاستیک، از جمله ماشین آلاتی است که امروزه، به میزان بسیار زیادی در عمومی خطوط تولید مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در بین تمامی دستگاه ها و وسایلی که از آنها برای تولید انواع محصولات استفاده می شود و همچنین در خطوط تولید به کار می روند. دستگاه تزریق پلاستیک که آن را با نام injection molding machine می شناسند، دستگاهی است که از آن برای تولید بسیاری از لوازم و تجهیزات پلاستیکی که ما در روزمره از آنها بهره مند می شویم، استفاده می شود.

    ادامه مطلب
  • آشنایی با انواع ماشین پرس
    آشنایی با انواع ماشین پرس
    858 بازدید پسندیدن

    ماشین پرس، یکی از انواع ماشین آلات صنعتی می باشد که امروزه، انواع مختلف و بسیار زیادی از آن ها در صنعت وجود دارد. ماشین های پرس، با داشتن خصوصیات و ویژگی های مختلف، می توانند اقدام به انجام پرسکاری کنند. جالب است بدانید که امروزه، ماشین های پرسکاری راه خود را در انواع صنعت ها پیدا کرده اند و در نهایت، می توان در رشته های مختلف صنعتی، استفاده از ماشین پرس را مشاهده نمود. ماشین های پرس، می توانند به راحتی و آسانی، فشار بسیار زیادی را به انواع مواد ها وارد کنند.

    ادامه مطلب
  • مواد غیر نیوتونی چیست؟
    مواد غیر نیوتونی چیست؟
    864 بازدید پسندیدن

    امروزه، اصطلاحات متعددی در حوزه فیزیک و علم وجود دارد. اصطلاحاتی که شاید در طول روزمره، با آن ها به طور مکرر رو به رو شده باشیم. اما با این حال، تعریف دقیق آن ها و اصطلاح علمی آن ها را ندانیم. مواد غیر نیوتونی نیز یکی از این اصطلاحات می باشد که انسان ها، به طور دائم، با آن رو به رو می شوند. اما آیا اطلاعاتی در خصوص این تعاریف دارید؟ می دانید که مواد غیر نیوتونی چیست؟ در ادامه این مطلب، قصد داریم شما را با اصطلاح مواد غیر نیوتنی آشنا نماییم.

    ادامه مطلب
  • موتور استرلینگ چیست؟
    موتور استرلینگ چیست؟
    562 بازدید پسندیدن

    موتور استرلینگ، یکی از بهترین اختراعات بشر در طول سال های گذشته بوده است. همانطور که می دانید، در سال های بسیار بسیار دور، از موتور بخار برای تولید انرژی مکانیکی استفاده می شد. موتور های بخار، دارای خطرات بسیار زیادی می بود و باید اشاره کنیم که، احتمال انفجار در آن ها بسیار بسیار زیاد بود. با توجه به وجود خطرات بسیار زیادی که موتور بخار داشت، سازه ای اختراع شد که بتواند به راحتی، کار موتور بخار را انجام دهد بدون اینکه ذره ای خطر و به ویژه آلایندگی را به همراه داشته باشد.

    ادامه مطلب
  • مهندسی معکوس چیست و کاربرد های آن
    مهندسی معکوس چیست و کاربرد های آن
    1057 بازدید پسندیدن

    مهندسی معکوس، واژه ای بسیار آشنا است که در محیط های مهندسی بسیار زیاد شنیده می شود. شاید شما نیز تا به حال نام مهندسی معکوس را شنیده باشید. مهندسی معکوس که به آن Reverse Engineering نیز گفته می شود. جالب است بدانید که، واژه مهندسی معکوس، در زمان های گذشته، تنها در صنعت به کار برده می شد. اما باید اشاره کنیم که امروزه، این واژه راه خود را در سایر فعالیت ها نیز پیدا کرده است و می توان در مکالمه های عادی روزانه، و همچنین ادبیات های اجتماعی نیز مشاهده نمود.

    ادامه مطلب
  • اسب بخار چیست؟
    اسب بخار چیست؟
    1398 بازدید پسندیدن

    اسب بخار که به آن horsepower نیز گفته می شود، آن را به اختصار، hp می نامند. اسب بخار، یکایی است که می تواند، میزان کار انجام شده را مورد سنجش قرار داده و بیان کند. شاید تا به امروز، کلمه اسب بخار را به وفور شنیده باشید. در واقع باید اشاره کنیم که این اصطلاح، در خصوص انواع خودرو هایی که دارای موتور های درون سوز هستند به کار می رود. اما شاید تا به حال، مفهوم این اصطلاح را درک نکرده باشید و یا حتی هیچ اطلاعاتی را در خصوص آن نداشته باشید.

    ادامه مطلب
  • پیستوله چیست؟ معرفی انواع پیستوله رنگ پاش
    پیستوله چیست؟ معرفی انواع پیستوله رنگ پاش
    601 بازدید پسندیدن

    پیستوله برقی، یکی از انواع لوازم و تجهیزات صنعتی می باشد که نام دیگر آن، رنگ پاش است. رنگ پاش، یکی از بهترین وعالی ترین لوازم و تجهیزاتی است که از ان برای رنگ رزی استفاده می شود. همانطور که می دانید، رنگ کردن، یک عملیات بسیار حساس و مهمی است که باید به صورت کاملا حرفه ای انجام شود. اما زمانی که پیستوله وارد صنعت شد، دیگر عملیات رنگ کاری، به دشواری گذشته نبود و به میزان بسیار ساده تر و راحت تری انجام می شود. در ادامه به معرفی انواع پیستوله رنگ پرداخته ایم.

    ادامه مطلب
  • اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی صنعتی
    اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی صنعتی
    637 بازدید پسندیدن

    تجهیزات ایمنی صنعتی، لوازمی هستند که برای محافظت از جان افراد ساخته شده اند. به طور روزانه، صد ها هزار نفر در زمینه های صنعتی مشغول به فعالیت هستند و با ابزار ها و لوازم بسیار خطرناکی سر و کار دارند. به همین سبب، می توان گفت که به میزان بسیار زیادی با خطر رو به رو هستند. در واقع، این افراد، با کار کردن در شرایط خطرناک و همچنین با ابزار ها و ماشین آلات صنعتی بزرگ و خطرناک، دائما در حال به خطر انداختن جسم و جان و به ویژه اعضای بدن خود هستند.

    ادامه مطلب
  • هیلتی یا چکش تخریب چیست؟ معرفی انواع هیلتی
    هیلتی یا چکش تخریب چیست؟ معرفی انواع هیلتی
    1610 بازدید پسندیدن

    هیلتی، یکی از ابزارهایی است که امروزه، جزو پایه ثابت ها در صنعت ساختمان سازی است. دستگاه هیلتی، دستگاهی است که می توان با قدرت بسیار زیاد، عملیات تخریب را انجام دهد. در واقع عملیاتی که اگر به صورت دستی انجام شود، نیاز به نیرو و زمان بسیار زیادی است، توسط هیلتی در کوتاه ترین زمان و با بالاترین سرعت انجام می شود. در صنایع، ابزار ها و ماشین آلات بسیار زیادی وجود دارد که با داشتن تنوع بسیار زیاد، قدرت و سرعت های متفاوتی دارند. در ادامه همه چیز را درباره هیلتی بیان کرده ایم.

    ادامه مطلب
  • اینورتر چیست؟ همه چیز درباره آن
    اینورتر چیست؟ همه چیز درباره آن
    350 بازدید پسندیدن

    اینورتر یکی از ماشین آلاتی می باشد که شاید تا به حال، نام آن را در مکان های متعدد و همچنین مختلف شنیده باشید. اینورتر، وسیله ای است که از آن در بسیاری از وسیله ها و تجهیزات استفاده شده است و برای بسیاری از مواقع، کاربرد ایده آلی را به همراه دارد. اینورتر که امروزه آن را با نام های اینورتور، درایور موتور، درایو، کنترل دو موتور، و ... می شناسیم، وسیله ای است که در مقایسه با بسیاری از ماشین ها و ابزار های دیگر، به میزان بسیار بیشتری مود استفاده قرار می گیرد.

    ادامه مطلب
  • ژنراتور برق چیست و چگونه کار می کند؟
    ژنراتور برق چیست و چگونه کار می کند؟
    476 بازدید پسندیدن

    ژنراتور برق سازه ای صنعتی است که امروزه، به کار بسیاری از افراد، موسسه ها، شرکت ها، کارخانه ها، و بسیاری از موارد دیگر می آید. ژنراتور ها، دستگاه هایی هستند که می توانند به راحتی اقدام به تولید انرژی الکتریکی و یا برق کرده و در نهایت، برق مورد نیاز یک مجموعه را فراهم نماید. همانطور که می دانید، در فصول گرم سال، به ویژه در گرم ترین روز های سال، مناطق بسیار زیادی با قطعی برق رو به رو می شوند. برای آَنایی با نحوه کار ژنراتور برق ادامه مطلب را مطالعه کنید.

    ادامه مطلب
  • ماشین آلات صنعتی چیست؟
    ماشین آلات صنعتی چیست؟
    2012 بازدید
    1 Comment
    (5.0)
    پسندیدن

    ماشین آلات صنعتی، سازه هایی هستند که برای داشتن زندگی راحت تر توسط بشر ساخته شده اند. امروزه، انواع ماشین آلات صنعتی در رشته ها و صنایع مختلف وجود دارند که می توانند بهترین و عالی ترین عملکرد را در زندگی انسان ها داشته باشند. ماشین آلات صنعتی، از ساده ترین ابزار ها گرفته تا پیچیده ترین و بزرگ ترین آن ها، همگی با یک هدف کلی یکسان ساخته شده اند. به عنوان مثال، تمامی انسان ها، در زمان های بسیار قدیم، تنها از نیروی دست خود برای انجام بسیاری از کار ها استفاده می کردند.

    ادامه مطلب
Showing 109 to 120 of 180 (15 Pages)