مجله صنعتی کولیس

  • علائم و نشانه های خرابی تسمه پروانه و بررسی عملکرد تسمه پروانه
    علائم و نشانه های خرابی تسمه پروانه و بررسی عملکرد تسمه پروانه
    1209 بازدید پسندیدن

    تسمه‌ها شامل ریسمان‌های به هم پیوسته محکم و انعطاف پذیری هستند که از نیروی چرخشی را به محلی دیگر منتقل می‌کنند. تسمه‌ها اغلب ساختار مشابهی دارند اما از نظر جنس ممکن است متفاوت باشند. تسمه‌ها از ترکیب موادی مثل نخ، الیاف مصنوعی، پلاستیک و ... تولید می‌شوند. همچنین ممکن است از یک روکش بر روی سطح این تسمه‌ها استفاده شود.

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع سنباده و کاربرد های آن مجله صنعتی کولیس
    معرفی انواع سنباده و کاربرد های آن مجله صنعتی کولیس
    1486 بازدید پسندیدن

    سنباده ابزاری برای ساییدن، پرداختن است اما خرید سنباده با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد. در اغلب موارد از این ابزار برای صاف کردن و صیغل دادن سطوح زبر و خشن به کار می‌رود. همچنین سطوح صافی که لازم است چسب زده شوند با استفاده از این ابزار سخت می‌شوند. سنباده‌ها در صنایع مختلفی کاربرد دارند که صنعت چوب و ام دی اف یکی از مهم‌ترین آنهاست. از دیگر کاربردهای متداول این ابزار می‌توان به پولیش کردن سطح خودرو، تولید ظروف و فلزکاری اشاره کرد.

    ادامه مطلب
  • بررسی عملکرد سنگ رومیزی و شاخص های انتخاب بهترین سنگ رومیزی
    بررسی عملکرد سنگ رومیزی و شاخص های انتخاب بهترین سنگ رومیزی
    868 بازدید پسندیدن

    سنگ رومیزی یک دستگاه اختصاصی برای انجام کارهای برقی و کارآمد برای انجام کارهای صنعتی و نیمه صنعتی در  کارگاه‌هاست. با استفاده از سنگ رومیزی فرایندهای صنعتی مثل سایش، شکل دهی و حتی تمیز کردن انواع قطعات سنگی در اندازه‌های مختلف انجام می‌شود.می‌توان گفت که این دستگاه نوعی سنباده صنعتی است که با سرعت زیادی عمیات سنگ زنی و سنباده کاری اجسام سخت را انجام می‌دهد.  بنابراین شرکت‌هایی که به پولیش و سنگ زنی احتیاج دارند برای افزایش سرعت کار خود از سنگ رومیزی استفاده می‌کنند.  این دستگاه انواع مختلف در...

    ادامه مطلب
  • معرفی و بررسی انواع پمپ ها
    معرفی و بررسی انواع پمپ ها
    647 بازدید پسندیدن

    پمپ نوعی تلمبه است که برای جابجایی گازها و مایعات به کار می‌رود و بر اساس کارایی که در انتقال سیالات دارد به سه نوع بالابر مستقیم، گرانشی و جابجایی تقسیم می‌شود. پمپ‌ها کاربردهای مختلفی دارند که از میان آنها می‌توان به پمپ آب و پمپ باد اشاره کرد که هر کدام از اسمشان مشخص است که چه سیالی را جابجا می‌کنند. طبق برآوردها ارزش بازار پمپ‌ها در سال 2018 بیش از 80 میلیارد دلار بوده است که اهمیت آن را نشان می‌دهد. در ادامه به انواع پمپ و ویژگی‌های آنها اشاره می‌کنیم.

    ادامه مطلب
  • معرفی هوابرش، بررسی مزایا و روش های استفاده از انواع هوا برش
    معرفی هوابرش، بررسی مزایا و روش های استفاده از انواع هوا برش
    1211 بازدید پسندیدن

    ادغام اکسیژن و گاز برای برش انواع فلزات را هوابرش می‌نامند. البته همانطور که گفتیم این روش کمی قدیمی بوده و روش‌های جایگزین زیادی با توجه به پیشرفت تکنولوژی وجود دارد. اما با توجه به هزینه مقرون به صرفه هوابرش و قیمت دستگاه هوا برش، این روش کاربردهای زیادی دارد. 

    ادامه مطلب
  • معرفی رنده برقی نجاری، اجزای آن و بررسی نکات ایمنی و نگهداری از رنده برقی نجاری
    معرفی رنده برقی نجاری، اجزای آن و بررسی نکات ایمنی و نگهداری از رنده برقی نجاری
    721 بازدید پسندیدن

    رنده برقی نجاری دستی یکی از ابزارهای پرکاربرد نجاری است که برای بریدن چوب استفاده می‌شود. این دستگاه از نظر ابعاد کوچک‌تر از کف رنده است و برای استفاده از آن باید رنده را روی قطعات چوب حرکت دهید. از این دستگاه می‌توان برای شکل دادن به چوب در حالت‌های مختلف استفاده کرد؛ کارهایی مثل پخ زدن لبه چوب، برش چوب، ایجاد دو راهه و مسطح ردن چوب و ... با این دستگاه قابل انجام‌اند.

    ادامه مطلب
  • معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن
    معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن
    834 بازدید پسندیدن

    سوزن انژکتور وظیفه ی پاشش سوخت را در داخل موتور خودرو به عهده دارد. این پاشش روی سوپاپ هوا در زمان مکش انجام میگیرد که این میزان پاشش توسطECU به صورت زمان بندی انجام میگیرد. هرچقدر که پاشش ذرات سوخت ریزتر باشد، ترکیبشان با هوا بهتر خواهد بود و سوخت کامل تر میشود و موتور هم بهتر کار خواهد کرد.

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع جرثقیل های متحرک
    معرفی انواع جرثقیل های متحرک
    838 بازدید پسندیدن

    جرثقیل سازه ای است که امروزه در صنعت، کاربرد های بسیار زیادی دارد. به انجام رساندن حجم بالای کار و همچنین، انجام شدن کارهایی که انسان به تنهایی قادر به انجام آن ها نیست از جمله کارهایی است که جرثقیل ها برای آن ساخته شده اند. امروزه، جرثقیل های متعددی در صنعت وجود دارد. سازه هایی که هر کدام از آن ها، با توجه به نیاز های جامعه ساخته شده اند ووجود آن ها در بازار تبدیل به یک نیاز شده بود. در ادامه این مطلب، شما را با برخی از جرثقیل های متحرک آشنا کرده ایم.

    ادامه مطلب
  • الکتروموتور های صنعتی و انواع آن ها
    الکتروموتور های صنعتی و انواع آن ها
    461 بازدید پسندیدن

    امروز در صنعت، بنا به نیاز ها و استفاده های مختلف، محصولات صنعتی مختلفی نیز تولید می شود. الکتروموتور های صنعتی نیز سازه هایی هستند که امروزه، جایگاه خاصی در صنعت دارند. در واقع باید اشاره کنیم که امروزه، در بسیاری از ماشین آلات صنعتی و حتی لوازم و تجعیزاتی که به طور روزانه مورد استفاده قرار می گیرند، از موتور های الکتریکی استفاده شده است. و بنا به همین مساله، انواع مختلفی از آنها در بازار وجود دارد. اما با این وجود هر کدام از این موتور های صنعتی، دارای ویژگی های خاصی می باشد .

    ادامه مطلب
  • برخورددهنده هادرونی بزرگ (LHC) | بزرگترین ماشین دنیا
    برخورددهنده هادرونی بزرگ (LHC) | بزرگترین ماشین دنیا
    652 بازدید پسندیدن

    علم به طور روزانه در حال پیشرفت است. همه روزه انسان ها، اقدام به کشف اطلاعات و دانشی جدید از دنیا می شوند و به واسطه آن اقدام به تولید محصولات و ماشین آلات جدید می کنند. شاید باورش کمی سخت باشد اما باید اشاره کنیم که امروزه، ماشینی در جهان وجود دارد که گفته شده است می تواند منجر به نابودی کره زمین شود. اما با این وجود با استفاده از آن می توان به اطلاعات بی نظیر و بسیار خاصی از جهان هستی دست پیدا کرد. این ماشین، به میزان قابل توجهی بزرگ می باشد.

    ادامه مطلب
  • ورق ضد سایش چیست؟
    ورق ضد سایش چیست؟
    410 بازدید پسندیدن

    امروزه در صنعت، مواد بسیار زیادی وجود دارد که از آن ها، در رشته های مختلف صنعتی استفاده می شود. در واقع باید اشاره کنیم که در بخش های مختلف صنعتی، ماشین آلات و ابزار های بسیار زیادی در حال کار کردن هستند این ماشین آلات و ابزار ها، در طول زمان، دچار استهلاک می شوند و علاوه بر این، تاثیراتی را بر روی موادی که در حال کار کردن بر روی آن ها هستند نیز می گذارند. هر چه مواد نرم تر و جنس آن ها، ساده تر باشد، میزان آسیب پذیری آن ها بیشتر خواهد بود.

    ادامه مطلب
  • معرفی اجزاء اصلی سیستم هیدرولیک
    معرفی اجزاء اصلی سیستم هیدرولیک
    546 بازدید پسندیدن

    سیستم های هیدرولیک، سیستم هایی هستند که امروزه، در بخش های مختلف صنعت، و در بسیاری از دستگاه هایی که به طور دائم در طول روز با آن ها در ارتباط هستیم، و حتی در اجزاء ساختمانی که درون ان زندگی می کنیم، به کار برده شده اند. در واقع باید اشاره کنیم که، انسان ها با ایجاد تغییراتی در این سیستم ها، توانسته اند از آن، در تمامی بخش های زندگی خود استفاده کنند و حتی رفاه و راحتی را به ارمغان آورند. در ادامه لیست اجزاء اصلی سیستم های هیدرولیک معرفی و ذکر شده است.

    ادامه مطلب
Showing 85 to 96 of 178 (15 Pages)