مجله صنعتی کولیس

  • تفاوت کارواش صنعتی با کارواش خانگی
    تفاوت کارواش صنعتی با کارواش خانگی
    73 بازدید پسندیدن

    امروزه دو مدل کارواش صنعتی و کارواش خانگی رایج‌ترین واترجت‌ها هستند که با یکدیگر تفاوت دارند. کارواش‌های خانگی دارای موتور  و سیستم ضعیف‌تر هستند و مناسب برای کارهای در مدت زمان کوتاه تر و فضای محدودتر هستند و کارواش‌های صنعتی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا فضاهای بزرگ‌تر مانند محیط‌های  صنعتی و کارخانه‌ها را شستشو دهند.

    ادامه مطلب
  • دریل چکشی و دریل گیربکسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
    دریل چکشی و دریل گیربکسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
    104 بازدید پسندیدن

     دو مدل رایج شناخته‌شده در دریل‌های، دریل چکشی و گیر بکسی است. این دو دریل با توجه به شباهت های ظاهری که با هم دارند در مکانیسم چرخاندن مته و واردکردن ضربه به سطح قطعه کار با یکدیگر تفاوت دارند در نتیجه منشأ تفاوت این دو دریل در مکانیسم حرکتی مته آن‌ها است. 

    ادامه مطلب
  • بررسی جامع دریل همزن و نحوه کار با آن
    بررسی جامع دریل همزن و نحوه کار با آن
    12 بازدید پسندیدن

    دریل هم زن یا همان دریل میکسر(Mixing Drill)   یکی از مدل‌های مختلف دریل است. این دریل ساختاری شبیه به دیگر دریل‌ها دارد با این تفاوت که به‌جای مته از پره هم زن استفاده می‌کند، دریل هم زن ابزاری بسیار کاربردی برای هم زدن و ترکیب کردن مواد مختلف صنعتی و ساختمانی است.

    ادامه مطلب
  • دریل ستونی چیست؟
    دریل ستونی چیست؟
    16 بازدید پسندیدن

    دریل‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام دارای ساختار ویژه خود هستند. همچنین از کارایی و عملکرد ویژه‌ای بر اساس طراحی خود بهره‌مندند. یکی از مدل‌های محبوب دریل در بین صنعتگران و تعمیرکاران دریل‌ ستونی است. دریل ستونی همانند دریل‌های دیگر برای سوراخ کردن آلیاژهای مختلف استفاده می‌شود با این تفاوت مهم که از دقت و قدرت بسیار بالاتری برخوردار است و انرژی کمتری را مصرف می‌کند.

    ادامه مطلب
  • تفارت فرز آهنگری و فرز سنگ بری
    تفارت فرز آهنگری و فرز سنگ بری
    80 بازدید پسندیدن

    دستگاه فرز دارای انواع متفاوتی است که هرکدام کاربردها و کارایی ویژه خود را دارند. فرز سنگ‌بری و فرز آهنگری دو فرز بسیار مشهور و محبوب در میان انواع فرزها است که هرکدام ویژگی و مزیت‌های مخصوص به خود را دارند و با توجه به ساختار مشابه دارای تفاوت‌های ویژه‌ای با یکدیگر هستند. 

    ادامه مطلب
  • راهنمای خرید بهترین دریل شارژی
    راهنمای خرید بهترین دریل شارژی
    13 بازدید پسندیدن

    امروزه دریل شارژی به یک ابزار کاربردی و بسیار پرمصرف در صنعت و مصارف خانگی تبدیل‌شده است. راهنمای خرید بهترین دریل شارژِی اهمیت نکات مهمی از قبیل ولتاژ، توان خروجی، باتری دستگاه، سایز پشتیبانی سه‌نظام، قطر سوراخ‌کاری، ابزارهای براشلس، حالت چکشی و... را برای شما روشن می سازد. 

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع ابزار برقی
    معرفی انواع ابزار برقی
    12 بازدید پسندیدن

    ابزارهای برقی جایگاه مهم و گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند. انواع ابزارهای برقی از الکتروموتورها برای تأمین نیروی خود استفاده می‌کند. هر ابزار برقی برای انجام دادن عملیاتی ویژه طراحی‌شده است تا با ساده و آسان‌سازی کارها باعث افزایش بهره‌وری و کیفیت کارها شود. 

    ادامه مطلب
  • اره فلکه (نواری) چیست؟ کاربرد و انواع اره فلکه نجاری
    اره فلکه (نواری) چیست؟ کاربرد و انواع اره فلکه نجاری
    253 بازدید پسندیدن

    در صنعت چوب از انواع اره‌ها برای برش‌کاری قطعه‌های چوبی استفاده می‌شود، یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای برش اره فلکه یا همان اره نواری است. اره فلکه دارای ساختار ساده است که از آن برای برش‌کاری صاف و منحنی قطعه‌های چوب استفاده می‌شود. 

    ادامه مطلب
  • راهنمای جامع کار با اره زنجیری یا اره موتوری
    راهنمای جامع کار با اره زنجیری یا اره موتوری
    18 بازدید پسندیدن

    اره زنجیری‌ در مدل‌های برقی و بنزینی از توان بسیار بالایی برخوردار است. تیغه زنجیری آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا با حداکثر سرعت و قدرت انواع برشکاری‌ها را انجام دهد. قدرت بالا و تیغه منحصربه‌فرد این ابزار باعث شده است کار کردن با آن دشوار باشد به همین دلیل در هنگام کار کردن با اره زنجیری باید نکات ایمنی و مهارتی را در نظر گرفت.

    ادامه مطلب
  • بهترین برند تولید کننده اره زنجیری چیست؟
    بهترین برند تولید کننده اره زنجیری چیست؟
    110 بازدید پسندیدن

    اره زنجیری که در ایران به‌عنوان اره‌برقی شناخته می‌شود، یک ابزار برش بسیار قدرتمند‌است که کاربرد بسیار وسیعی در صنایع چوب و جنگل‌داری دارد. اره‌برقی‌ها دارای انواع مختلف هستند که هرکدام قدرت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارا هستند. برندها متفاوت داخلی و خارجی اره زنجیری را در مدل‌های مختلف تواید می‌کنند

    ادامه مطلب
  • اره فارسی بر چیست؟ بررسی جامع انواع آن
    اره فارسی بر چیست؟ بررسی جامع انواع آن
    83 بازدید پسندیدن

    اره فارسی بر با برش‌های زاویه‌دار یکی از ابزارهای کاربردی در صنایع مختلف است این اره باقابلیت تعویض تیغه می‌تواند متریال‌های مختلف را فارسی بر کند. اره فارسی دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام کارکرد خاص خود را دارند و در هنگام استفاده از آن‌ها باید نکاتی مهارتی و ایمنی را رعایت کرد.

    ادامه مطلب
  • معرفی جامع اره میزی و کاربردهای آن
    معرفی جامع اره میزی و کاربردهای آن
    144 بازدید پسندیدن

    یکی از ابزارهای بسیار ضروری در کارگاه‌های تولیدی و نجاری‌ها اره میزی است. این ابزار برای برش صفحات بزرگ با ضخامت محدود است. اره میزی دارای ساختاری نسبتاً پیچیده است که با پیشرفت فنّاوری مجهز به ابزارهای پیشرفته‌تر شده است تا عملیات برش کاری را بهتر و دقیق تر انجام دهد.

    ادامه مطلب
Showing 25 to 36 of 179 (15 Pages)