مجله صنعتی کولیس

  • بگر 288،  غولپیکر ترین ماشین آلات دنیا
    بگر 288،  غولپیکر ترین ماشین آلات دنیا
    1955 بازدید پسندیدن

    سازه های صنعتی، ماشین آلات و تمامی ابزار آلاتی که امروزه در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، همه و همه دارای داستان های متعددی پشتشان هستند. امروزه، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم، انسان ها دست به ساختن ابزار و لوازمی می پردازند که می توانند تحولات بسیار عظیمی را در صنعت داشته باشند. ماشین عای غول پیکری که به اندازه ده ها انسان کار می کنند و بهره بری را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند. در این بین، سازه ای بسیار بسیار عظیم و غول پیکر در دنیا وجود دارد.

    ادامه مطلب
  • آشنایی با مخازن کرایوژنیک
    آشنایی با مخازن کرایوژنیک
    519 بازدید پسندیدن

    مخازن کرایوژنیک، مخازنی هستند که شرایط بسیار خاص و متفاوتی را در بین تمامی دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی دارد. باید اشاره کنیم که کرایوژنیک، عملیاتی است که زیر مجموعه ای از علم فیزیک بوده و در نهایت، باید اشاره کنیم که لوازم و تجهیزاتی که در این مخازن مورد استفاده قرار می گیرد نیز باید در شرایط خاص باشند. به طور مختصر، مخازن کرایوژنیک، مخازنی هستند که گاز های مختلف هوا درون ان ها قرار می گیرد. اما باید اشاره کنیم که این مخازن، باید دارای شرایط بسیار ویژه ای باشند.

    ادامه مطلب
  • اتوماسیون و مکانیزاسیون چیست؟
    اتوماسیون و مکانیزاسیون چیست؟
    1133 بازدید پسندیدن

    امروزه در صنعت، هدف اصلی، رسیدن به بالاترین میزان بهره وری است. در واقع، تمامی تلاش ها، به این منظور است تا صنعت، در کوتاه ترین زمان، و راحت ترین شکل ممکن، به بالا ترین میزان بازده دست پیدا کند. به همین سبب، مفاهیمی تحت عنوان اتوماسیون و مکانیزاسیون معرفی شدند. مفاهیمی که به طور کامل، به رسیدن به بالا ترین میزان بازدهی پرداخته اند و به همین سبب، امروزه به طور قابل توجهی مورد توجه بسیاری از صنایع مختلف قرار می گیرند. در ادامه این مطلب، به معرفی مفاهیم اتوماسیون و مکانیزاسیون پرداخته ایم.

    ادامه مطلب
  • گیربکس خورشیدی چیست؟
    گیربکس خورشیدی چیست؟
    496 بازدید پسندیدن

    گیربکس ها، تجهیزات صنعتی ای هستند که امروزه از آن ها، به میزان قابل توجهی در بخش های مختلف صنعتی استفاده می شود. در واقع باید اشاره کنیم که در عمومی صنایع، از گیربکس ها استفاده می شود. چرا که این ابزار ها، روند کاری را برای بسیاری از افراد آسان کرده و در نهایت، سبب شده اند تا راندمان کار ها به میزان قابل توجهی بالا رود. البته باید اشاره کنیم که گیربکس ها دارای انواع مختلفی بوده و امروزه، تنوع بسیار زیادی را در صنعت پیدا کرده اند که در ادامه بیان کرده ایم.

    ادامه مطلب
  • گیربکس چیست؟ معرفی انواع گیربکس
    گیربکس چیست؟ معرفی انواع گیربکس
    594 بازدید پسندیدن

    گیربکس، یکی از سازه های مکانیکی است که امروزه در ساختار بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی به کار می رود. باید اشاره کنیم که گیربکس، به نام جعبه دنده نیز شناخته می شود که مجموعه ای از چندین چرخ دنده و سایر قطعات صنعتی است که همه ی آن ها در کنار هم، می توانند اقدامات بسیار مهمی را انجام دهند. اقداماتی که در بسیاری از ماشین آلات صنعتی مورد نیاز بوده تا بتوانند عملکرد مطلوبی را ارائه دهند. اما گیر بکس چیست و دارای چند نوع متفاوت در صنعت می باشد.

    ادامه مطلب
  • گشتاور چیست؟  انواع گشتاور ها و توضیحاتشان
    گشتاور چیست؟  انواع گشتاور ها و توضیحاتشان
    4751 بازدید پسندیدن

    گشتاور یا ممان (torque)، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مفاهیم در علم فیزیک است. این مفهوم، از زمان های گذشته تا به امروز، توانسته به میزان قابل توجهی در زندگی انسان ها تاثیر بگذارد و در نهایت، سازه های متعددی با استفاده از این مفهوم فیزیکی ساخته شود. سازه هایی که هر کدام از آن ها، به میزان قابل توچهی در زندگی انسان ها تاثیر گذاشته است. گشتاور یا ممان عاملی است که به طور مداوم در صنعت های مختلف به کار برده می شود. در ادامه توضیحات بیشتری درباره گشتاور ذکر شده است.

    ادامه مطلب
  • کامیون کمپرسی (دامپتراک) چیست و معرفی انواع و ویژگی آن
    کامیون کمپرسی (دامپتراک) چیست و معرفی انواع و ویژگی آن
    6303 بازدید پسندیدن

    دامپتراک یا کامیون کمپرسی یک کامیون حمل بار غول پیکر است که می‌تواند بین 40 تا 100 تن بار را جابه‌جا کند. دامپتراک یکی از ماشین آلات بسیار کاربردی پروژ‌ه‌های معدنی و صنعتی است. امروزه بدون وجود دامپتراک‌ها، انجام بسیاری از پروژه‌ها دشوار است. همانطور که می‌دانید برخی از صنایع، با لوازم و تجهیزات بسیار سنگین سر و کار دارند. دامپتراک، سازه‌ای بی نظیر و بسیار کاربردی است و به یکی از ابزارهای کلیدی اجرای پرو‌ژه‌های بزگ صنعتی تبدیل شده است.

    ادامه مطلب
  • همه چیز درباره قوس الکتریکی
    همه چیز درباره قوس الکتریکی
    808 بازدید پسندیدن

    قوس الکتریکی، پدیده ای است که این روز ها، تعداد بسیار زیادی از صنایع از آن استفاده می کنند. این پدیده، از سالیان بسیار دور انجام می شد و تا به امروز استفاده های بسیار زیادی از آن صورت گرفته است. قوس الکتریکی، یک نوع ابزار می باشد که با استفاده از آن می توان به راحتی و آسانی، جریان الکتریکی را ایجاد نمود. اما این پدیده چیست و چه استفاده هایی از آن می شود؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پدیده قوس الکتریکی آشنا کنیم و همه چیز را درباره آن بگوییم.

    ادامه مطلب
  • جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی چیست؟
    جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی چیست؟
    416 بازدید پسندیدن

    جوشکاری، یکی از متداول ترین و مهم ترین روش های ایجاد اتصال است که امروزه از آن استفاده میشود. به واسطه وجود استحکام بسیار زیادی که در این روش اتصالی ایجاد میشود، از آن در بسیاری از موقعیت ها و مکان ها استفاده میشود. ایجاد اتصال بین دو فلز مختلف، امروزه به میزان بسیار زیادی انجام می شود و در طول چندین سال گذشته، از آن در بسیاری از موارد استفاده شده است. البته باید اشاره کنیم که در طول سالیان متعدد، روش های مختلفی از جوشکاری ارائه شده که جوشکاری اغتشاشی یکی از آنها میباشد.

    ادامه مطلب
  • سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک چیست؟
    سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک چیست؟
    356 بازدید پسندیدن

    سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک، سیستم هایی هستند که با استفاده از ماده ها اقدام به تولید انرژی می کنند. امروزه، در بسیاری از ماشین آلات صنعتی و انواع سازه های صنعتی، از سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک استفاده می شود. البته باید اشاره کنیم که این دو سیستم، با یکدیگر متفاوت هستند و حتی عملکرد های متفاوتی را دارند. اما به طور کلی، هر دوی آن ها، می توانند به راحتی و آسانی، انرژی تولید کرده و در نهایت، به انتقال آنها کمک کند. در ادامه همه چیز را درباره این سیستم بیان کرده ایم.

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع دستگاه تزریق پلاستیک
    معرفی انواع دستگاه تزریق پلاستیک
    376 بازدید پسندیدن

    دستگاه تزریق پلاستیک، از جمله ماشین آلاتی است که امروزه، به میزان بسیار زیادی در عمومی خطوط تولید مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در بین تمامی دستگاه ها و وسایلی که از آنها برای تولید انواع محصولات استفاده می شود و همچنین در خطوط تولید به کار می روند. دستگاه تزریق پلاستیک که آن را با نام injection molding machine می شناسند، دستگاهی است که از آن برای تولید بسیاری از لوازم و تجهیزات پلاستیکی که ما در روزمره از آنها بهره مند می شویم، استفاده می شود.

    ادامه مطلب
  • آشنایی با انواع ماشین پرس
    آشنایی با انواع ماشین پرس
    850 بازدید پسندیدن

    ماشین پرس، یکی از انواع ماشین آلات صنعتی می باشد که امروزه، انواع مختلف و بسیار زیادی از آن ها در صنعت وجود دارد. ماشین های پرس، با داشتن خصوصیات و ویژگی های مختلف، می توانند اقدام به انجام پرسکاری کنند. جالب است بدانید که امروزه، ماشین های پرسکاری راه خود را در انواع صنعت ها پیدا کرده اند و در نهایت، می توان در رشته های مختلف صنعتی، استفاده از ماشین پرس را مشاهده نمود. ماشین های پرس، می توانند به راحتی و آسانی، فشار بسیار زیادی را به انواع مواد ها وارد کنند.

    ادامه مطلب
Showing 97 to 108 of 178 (15 Pages)