مجله صنعتی کولیس

  • بررسی جامع اره افقی بر یا اره همه کاره
    بررسی جامع اره افقی بر یا اره همه کاره
    217 بازدید پسندیدن

    اره افقی بر که به عنوان اره همه کاره شناخته می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ابزارهای برش است. این ابزار دارای ساختار بسیار ساده  با تنوع گسترده تیغ‌های برش است که  باعث می‌شود این ابزار در صنایع مختلف کاربرد داشته باشد. 

    ادامه مطلب
  • راهنمای جامع ابزار آلات ساختمانی
    راهنمای جامع ابزار آلات ساختمانی
    150 بازدید پسندیدن

    ابزارآلات ساختمانی اساسی‌ترین وسایلی هستند که در عملیات ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند. انتخاب و استفاده مناسب از ابزارآلات ساختمانی، علاوه بر بهبود کارایی و عملکرد، می‌تواند به کاهش زمان و هزینه‌ها کمک کند.

    ادامه مطلب
  • اره زنجیری برقی یا بنزینی؟ کدام بهتر است.
    اره زنجیری برقی یا بنزینی؟ کدام بهتر است.
    129 بازدید پسندیدن

    برای قطع و هرس کردن درختان، اره زنجیری یک ابزار بسیار ضروری است. اره زنجیری با تیغه‌های زنجیری دندانه دندانه خود توانایی برش تنه‌ها درختان ضخیم را دارند و فرآیند قطع درختان و برش کنده‌ها را تسریع و آسان می‌کند. با گذشت زمان و ورود اره‌های زنجیری برقی به بازار که مدل‌های جدیدتری از اره‌های بنزینی هستند. این سوال  برای مخاطبان پیش آمد که کدام یک بهتر است؟ 

    ادامه مطلب
  • معرفی جامع تجهیزات کارگاه جوشکاری
    معرفی جامع تجهیزات کارگاه جوشکاری
    184 بازدید پسندیدن

    با توسعه و پیشرفت صنعت، ابزارآلات جوشکاری پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای پیداکرده است تا فرآیند جوشکاری ساده‌تر ایمن‌تر از گذشته شود. کارگاه‌های جوشکاری برای تسریع و آسان سازی فرآیند‌های جوشکاری به این لوازم نیاز دارند.

    ادامه مطلب
  • راهنمای جامع اره زنجیری
    راهنمای جامع اره زنجیری
    89 بازدید پسندیدن

    در دسته ابزارهای براش، اره‌های زنجیری که در ایران به عنوان اره‌ برقی شناخته می‌شود دارای قدرت بسیاری هستند. این اره‌ها برای بریدن و قطعه کردن چوب‌ها  و هرس کردن و قطع درختان بسیار کاربرد دارند. اره‌های برقی با استفاده از یک تیغه که از زنجیر‌های دندانه‌دندانه درست شده است و یک موتور قدرتمند هیدرولیکی ابزاری بسیار کاربردی در جنگل‌داری‌ها و قطع درختان است. 

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع ابزارآلات صنعتی
    معرفی انواع ابزارآلات صنعتی
    77 بازدید پسندیدن

    ابزار آلات صنعتی بعد از انقلاب صنعتی و  گسترش تولیدات صنعتی اهمیت و جایگاه ویژه ای پیدا کرد، ابزار آلات صنعتی طراحی شده اند تا فرآیندهای صنعتی را سرعت ببخشند و باعث افزایش تولیدات و دقت کار شوند. این ابزارها دارای دسته بندی‌های متفاوتی است که براساس منبع  نیروی عملکرد آن‌ها مانند نیروی برقی، بادی، مکانیکی و... تقسیم بندی می‌شوند. 

    ادامه مطلب
  • آموزش کار با فرز
    آموزش کار با فرز
    45 بازدید پسندیدن

     فرز ابزار برقی خطرناکی برای برش و صیقل کاری آلیاژهای مختلف قطعه‌های کار است که هنگام کار با آن باید نکات مهارتی و اصول ایمنی را رعایت کرد. 

    ادامه مطلب
  • راهنمای خرید ترازهای دستی و لیزری، آشنایی با انواع آن
    راهنمای خرید ترازهای دستی و لیزری، آشنایی با انواع آن
    109 بازدید پسندیدن

    تراز یکی از ابزارهای کاربردی در اندازه‌گیری سطوح در جهت افقی(تراز) و عمودی (شاقول ) است، شاید مهم‌ترین کاربرد تراز در ساختمان‌سازی باشد، هنگام دیوارکشی‌ها و کاشی‌کاری‌ها از ترازها برای صاف بودن سطوح و شیب سازی‌های کف ساختمان استفاده می‌شود.

    ادامه مطلب
  • آچار بکس بادی چیست و چه کاربردهای دارد؟
    آچار بکس بادی چیست و چه کاربردهای دارد؟
    60 بازدید پسندیدن

    دسته‌بندی آچارهای بکس بر اساس منبع تأمین‌کننده نیروی گشتاور صورت می‌گیرد. بکس‌های بادی برای تأمین نیروی گشتاور خود از کمپرس باد بهره می‌برند. بکس‌های بادی  سرعت و قدرت بالایی در باز و بسته کردن مهره‌ها دارند.

    ادامه مطلب
  • راهنمای جامع ابزار کارگاه نجاری
    راهنمای جامع ابزار کارگاه نجاری
    26 بازدید پسندیدن

    نجاری یک حرفه بسیار مهم در ساخت وسایل چوبی و دکوراسیون منازل است که به مهارت بالا و ابزار مناسب نیاز دارد. در این راهنمای جامع ما ابزارآلات لازم و ضروری برای هر کارگاه نجاری را معرفی خواهیم. 

    ادامه مطلب
  • متر لیزری چیست؟
    متر لیزری چیست؟
    94 بازدید پسندیدن

    با پیشرفت تکنولوژی، مترهای لیزری به‌عنوان ابزاری قدرتمند و مدرن وارد بازارهای جهانی شدند. متر لیزری در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارد. از ساختمان‌سازی و معماری تا حفار چاه‌ها و معادن این ابزار شگفت‌انگیز کارایی خارق‌العاده دارد. 

    ادامه مطلب
  • آچار بکس چیست؟ معرفی جامع انواع آن
    آچار بکس چیست؟ معرفی جامع انواع آن
    157 بازدید پسندیدن

    یکی از ابزارهای ضروری و حرفه‌ای موردنیاز در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، تعمیرگاه‌ها و... آچار بکس (Socket Wrench) است. این آچار زمانی به کار می‌رود که برای باز و بستن کردن پیچ‌ها، دسترسی کافی  و نیروی کافی نداریم. آچار بکس با ایجاد کردن نیروی گشتاور بالا باعث باز و بسته شدن سریع‌تر و آسان‌تر پیچ‌ها می‌شود. 

    ادامه مطلب
Showing 49 to 60 of 180 (15 Pages)