جدیدترین مطالب

  • انواع جوشکاری چیست؟
    انواع جوشکاری چیست؟
    544 بازدید پسندیدن

    انواع جوشکاری با توجه به شرایط و ویژگی های متعددی تعیین می شوند. در واقع با پیشرفت علم، انسان ها دریافته اند که دیگر، وجود یک روش برای جوشکاری کاربردی نبوده و می توان با بهره مندی از علوم و تجهیزات مختلف، اقدام به بهره مندی از جدید ترین و عالی ترین روش های مختلف برای جوشکاری کرد. امروزه، روش های بسیار زیادی برای انجام جوشکاری وجود دارد. و هر کدام از آن ا با توجه به شرایط محیط، لوازم و تجهیزات، و به طور کلی، تمامی عواملی که وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرند.

    ادامه مطلب
  • آشنایی با انواع مته و کاربرد آن ها
    آشنایی با انواع مته و کاربرد آن ها
    928 بازدید پسندیدن

    مته ابزاری است که امروزه کاربرد های بسیار زیادی را در صنعت دارد. مته ها ابزار هایی هستند که از آن ها برای سوراخکاری استفاده می شود. به همین سبب، دارای طرفداران بسیار زیادی در تمام بخش های صنعتی و رشته های کاری دارد. این مساله سبب شده است تا در طول زمان، انواع مختلف و بسیار زیادی از آن تولید شود. به بیان بهتر، امروزه طراحی های مختلفی از مته ها در بازار وجود دارد. که هر کدام از آن ها بر اساس وجود نیاز ها و به ویژه خواسته های افراد ساخته شده اند.

    ادامه مطلب
  • آشنایی با انواع آچار و کاربرد هایش
    آشنایی با انواع آچار و کاربرد هایش
    2262 بازدید پسندیدن

    آچار، وسیله ای با ساختار کاملا ساده است که دارای کاربرد بسیار زیاد در زندگی روزمره انسان ها می باشد. آچار با ساختار خود، می تواند نیروی گشتاوری ایجاد کرده تا در نهایت، بتواند در باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره و همچنین چرخیدن آن ها جلوگیری کند. در واقع باید اشاره کنیم که آچار ها دارای کاربرد کلی ای هستند. اما با این وجود، انواع مختلفی از این ابزار در بازار یافت می شود که هر کدام دارای ویژگی ها و کارکرد خاصی هستند. در ادامه به معرفی انواع آچار ها پرداخته ایم.

    ادامه مطلب
  • آشنایی با انواع منگنه کوب ها و مشخصات آن ها
    آشنایی با انواع منگنه کوب ها و مشخصات آن ها
    454 بازدید پسندیدن

    منگنه کوب، یکی از ابزار ها و لوازم کاربردی در صنعت می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. بسیاری از افرادی که علاقه مند به انجام کار های فنی بوده و عموما، تمامی کار های فنی شان را خودشان انجام می دهند، مجموعه ای از انواع و اقسام ابزار ها را تهیه می کنند. یکی از این نوع ابزار ها که می تواند بسیار کاربردی باشد و مورد استفاده های فراوان قرار بگیرد، منگنه کوب است. منگنه کوب، به راحتی، اتصالات را در بین دو شی مختلف ایجاد و اتصالاتی را در دو قطعه برقرار میکند.

    ادامه مطلب
  • معرفی 12 مورد از انواع ابزار نجاری
    معرفی 12 مورد از انواع ابزار نجاری
    1080 بازدید پسندیدن

    ابزار نجاری، امروزه جزو ابزار هایی هستند که بسیاری از عملیات های نجاری، بدون وجود آن ها، امکان پذیر نمی باشد. در واقع باید بیان کنیم که با استفاده از انواع وسایل و ابزار های نجاری، می توان به راحتی و بدون دغدغه، به انجام فعالیت های نجاری پرداخت. تمامی این ابزار ها به مرور زمان، و با وجود تقاضا های بسیار زیاد برای ساخت آن ها، به وجود آمده اند و جالب این جا است که برخی از این ابزار ها، امروزه تبدیل به یکی از کاربردی ترین و اصلی ترین بخش‌های نجاری شده اند.

    ادامه مطلب
  • ساعت اندیکاتور چیست؟ آشنایی و کاربرد های آن
    ساعت اندیکاتور چیست؟ آشنایی و کاربرد های آن
    2589 بازدید پسندیدن

    ساعت اندیکاتور، یکی از ابزار ها و لوازم صنعتی می باشد که از آن به طور دائم و روزانه استفاده می شود. در واقع باید اشاره کنیم که ساعت اندیکاتور، یکی از ابزار های اندازه گیری در صنعت می باشد. عموما از این دستگاه، در هنگام کار با ماشین آلات، انواع ماشین های فرز، دستگاه های تراش و همچنین دستگاه CNC استفاده می شود. ساعت اندیکاتور، دارای دقت بسیار بالایی بوده و به همین سبب، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کالیبراسیون، و همچنین انواع اندازه گیری ها در صنعت می باشد.

    ادامه مطلب
  • دریل گیربکسی چیست؟ همه چیز درباره آن
    دریل گیربکسی چیست؟ همه چیز درباره آن
    905 بازدید پسندیدن

    دریل گیربکسی دریلی بسیار قوی و کاربردی است که امروزه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید، امروزه دریل ها دارای انواع مختلفی می باشند و همچنین متناسب با نیاز های مختلف افراد ساخته می شوند. در نتیجه، هر کدام از آن ها به نوبه خود دارای اهمیت خاصی می باشند و می توانند گزینه مناسبی برای استفاده در زمینه ها وصنایع مخصوص به خود باشند. دریل گیربکسی نیز یکی از این انواع دریل است که آن را متناسب با نیاز های روزمره و برای استفاده در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها ساخته اند.

    ادامه مطلب
  • کارواش خانگی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
    کارواش خانگی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
    518 بازدید پسندیدن

    کارواش خانگی وسیله ای است که به طور روزانه و دائما در حال افزایش محبوبیت می باشد. در واقع امروزه خرید کاواش خانگی بسیار مرسوم شده و به طور کلی افراد بسیار زیادی اقدام به خرید کارواش خانگی می کنند. بالا بودن میزان خرید کارواش خانگی بسیار قابل توجه است و نشان می دهد که این دستگاه با داشتن عملکرد مناسب، دارای کارایی های خوبی نیز می باشد و می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین ابزار ها و وسایل در هر خانه ای قلمداد شود. در ادامه توضیحات بیشتری درباره کاوراش خانگی ذکر شده.

    ادامه مطلب
  • تفاوت های دستگاه CNC با NC و توضیحات آن ها
    تفاوت های دستگاه CNC با NC و توضیحات آن ها
    5538 بازدید پسندیدن

    پیشرفت علم، به گونه ای است که امروزه می توان بسیاری از کار ها و اقداماتی که در زمان های گذشته انجام دادن آن ها محال بود را انجام داد. دستگاه ها، ماشین آلات، و ابزار های بسیار زیادی در دنیای امروزه وجود دارند که هر کدام از آن ها، دارای تاریخچه بسیار جالبی می باشد و پس از بررسی های فراوان، می توان به سختی ها و دشواری های بسیار زیادی که درزمان قبل از تولید این دستگاه ها وجود داشت پی برد. این دستگاه ها میتوانند بسیاری از عملیات را در زمان کوتاه انجام دهند.

    ادامه مطلب
  • هر آنچه که باید درباره صفحه گرانیت بر بدانید!
    هر آنچه که باید درباره صفحه گرانیت بر بدانید!
    2774 بازدید پسندیدن

    صفحه گرانیت بر، یکی از انواع صفحه برش می باشد که امروزه، کاربرد های بسیار زیادی دارد.صفحه گرانیت بر، نقشی اساسی در دادن رنگ و لعاب به نمای داخلی و خارجی ساختمان ها دارد و در واقع با استفاده از آن ها می توان قدم بسیار بزرگی را در افزایش زیبایی های محیط برداشت. امروزه برای انواع برشکاری ها و کار با قطعات مختلف، انواع مختلفی از صفحه برش نیز وجود دارد. در واقع با افزایش تکنولوژی، مواد و متریال های بسیار زیادی در امور مختلف، به ویژه ساختمان سازی استفاده می شود.

    ادامه مطلب
  • آشنایی با انواع تسمه های خودرو و کاربرد آن ها
    آشنایی با انواع تسمه های خودرو و کاربرد آن ها
    1621 بازدید پسندیدن

    تسمه خودرو، جزو پر فروش ترین انواع تسمه ها می باشد. امروزه، صنعت ماشین سازی پیشرفت های بسیار زیادی کرده است و میزان تقاضا برای خرید اتومبیل ها بسیار بالا می باشد. افزایش تقاضا برای خرید خودرو سبب شده است تا میزان تقاضا برای خرید ابزار ها و لوازم یدکی خودرو نیز بسیار بالا رود. یکی از ابزار هایی که تقاضا برای خرید آن بسیار بالا می باشد، تسمه های خودرو می باشد. در واقع، تسمه ها یکی از اصلی ترین و مهم ترین اجزاء هر خودرویی می باشند و طبق ساختار طول عمر مشخصی دارند.

    ادامه مطلب
  • معرفی تمامی لوازم کارگاه تراشکاری
    معرفی تمامی لوازم کارگاه تراشکاری
    4461 بازدید پسندیدن

    وازم کارگاه تراشکاری، بسیار متعدد و گوناگون است. در کارگاه های تراشکاری، باید ابزارهای متعددی وجود داشته باشد و ازجمله مهم ترین ابزارها، ماشین‌های تراش می باشد. در واقع، عملیات تراشکاری عملیاتی گسترده است که برای شکل‌دهی به یک قطعه و یا ایجاد هر شیار و تغییراتی در آن، باید از یک ابزار مخصوص استفاده کرد. آشنایی با ابزار تراش و لوازم کارگاه تراشکاری، برای علاقه‌مندان این حوزه ضروری است.

    ادامه مطلب
Showing 145 to 156 of 188 (16 Pages)