جدیدترین مطالب

  • نگاهی به تاریخچه برند سرشناس AEG
    نگاهی به تاریخچه برند سرشناس AEG
    677 بازدید پسندیدن

    کولیس-AEG یکی از بزرگترین و سرشناس‌ترین برندهای تولید تجهیزات الکتریکی در جهان است. برند قدرتمند آلمانی که دفتر مرکزی آن در شهر فرانکفورت است و کمتر کسی پیدا می‌شود که نام آن را نشنیده باشد. AEG بیش از یک قرن پیش بر اساس یک فلسفه ساده تأسیس شد: هر چیزی که طراحی می‌کند باید هم از نظر شکل و هم از نظر عملکرد عالی باشد و همه شواهد و قرائن تایید می‌کند که توانسته در عملی کردن این شعار موفق باشد. همه لوازم AEG عملکرد، تطبیق پذیری و قابلیت اطمینان فوق‌العاده را همراه با ظاهری زیبا ارائه می‌دهند. این...

    ادامه مطلب
  • هر آن چه که باید درباره آچار فرانسه بدانید
    هر آن چه که باید درباره آچار فرانسه بدانید
    521 بازدید پسندیدن

    کولیس- اغراق نیست اگر  آچار فرانسه را مشهورترین ابزار دستی بدانیم. ابزاری که به خاطر کاربردهای زیادی که دارد پایش به محاورات روزمره هم باز شده و اصطلاحی شده برای افرادی که همه فن حریف هستند و به هر کاری می‌آیند. آچار فرانسه که به انگلیسی به آن آچار قابل تنظیم یا تنظیم‌پذیر (Adjustable spanner) می‌گویند ابزاری ضروری در بسیاری از کارگاه ها و مشاغل است. اما دقیقاً چه کسی آن را اختراع کرده و از کجا آمده است؟  چه چیزی آچار فرانسه را تا این حد از آچار معمولی متفاوت می‌کند و چه مزایای دیگری را به...

    ادامه مطلب
  • بررسی سیستم تعلیق خودرو و اجزای آن در مجله صنعتی کولیس
    بررسی سیستم تعلیق خودرو و اجزای آن در مجله صنعتی کولیس
    722 بازدید پسندیدن

    سیستم تعلیق خودرو بخشی از خودرو است که ارتعاشات و تکانه‌های ناشی از حرکت خودرو بر روی جاده و سطوح ناهموار را دفع می‌کند. این سیستم از بدنه و سرنشینان خودرو محافظت می‌کند و حس نرم بودن رانندگی را القا می‌کند. این سیستم شامل قطعات اصلی فنرها، کمک فنرها، ستنون نگهدارنده و چرخ‌هاست. همچنین سیستم تعلیق ارتباط بین چرخ‌ها با محور جلو و عقب، شاسی‌ها و زمین را برقرار می‌کند.

    ادامه مطلب
  • نکات نگهداری از ابزار شارژی و افزایش طول عمر استفاده از آنها
    نکات نگهداری از ابزار شارژی و افزایش طول عمر استفاده از آنها
    710 بازدید پسندیدن

    امروزه به طور فزاینده‌ای شاهد تولید ابزارهای شارژی هستیم که تنها با یکبار شارژ کردن، ساعت‌ها کار مفید می‌کنند. افرادی که تحولات بازار را بررسی می‌کنند، متوجه هستند که هرچه ابزارها بیشتر شارژی شوند، قیمت بالاتری نیز دارند و به همین منظور باید از این ابزارها مراقبت بیشتری به عمل آورد. به طوری که ابزارهایی مثل دریل شارژی، مته شارژی، اره برقی، فرز شارژی، منگنه کوب شارژی و ... در کارهای کارگاهی و تولیدی نقش برجسته‌ای دارند.

    ادامه مطلب
  • علائم و نشانه های خرابی تسمه پروانه و بررسی عملکرد تسمه پروانه
    علائم و نشانه های خرابی تسمه پروانه و بررسی عملکرد تسمه پروانه
    1256 بازدید پسندیدن

    تسمه‌ها شامل ریسمان‌های به هم پیوسته محکم و انعطاف پذیری هستند که از نیروی چرخشی را به محلی دیگر منتقل می‌کنند. تسمه‌ها اغلب ساختار مشابهی دارند اما از نظر جنس ممکن است متفاوت باشند. تسمه‌ها از ترکیب موادی مثل نخ، الیاف مصنوعی، پلاستیک و ... تولید می‌شوند. همچنین ممکن است از یک روکش بر روی سطح این تسمه‌ها استفاده شود.

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع سنباده و کاربرد های آن مجله صنعتی کولیس
    معرفی انواع سنباده و کاربرد های آن مجله صنعتی کولیس
    1564 بازدید پسندیدن

    سنباده ابزاری برای ساییدن، پرداختن است اما خرید سنباده با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد. در اغلب موارد از این ابزار برای صاف کردن و صیغل دادن سطوح زبر و خشن به کار می‌رود. همچنین سطوح صافی که لازم است چسب زده شوند با استفاده از این ابزار سخت می‌شوند. سنباده‌ها در صنایع مختلفی کاربرد دارند که صنعت چوب و ام دی اف یکی از مهم‌ترین آنهاست. از دیگر کاربردهای متداول این ابزار می‌توان به پولیش کردن سطح خودرو، تولید ظروف و فلزکاری اشاره کرد.

    ادامه مطلب
  • بررسی عملکرد سنگ رومیزی و شاخص های انتخاب بهترین سنگ رومیزی
    بررسی عملکرد سنگ رومیزی و شاخص های انتخاب بهترین سنگ رومیزی
    876 بازدید پسندیدن

    سنگ رومیزی یک دستگاه اختصاصی برای انجام کارهای برقی و کارآمد برای انجام کارهای صنعتی و نیمه صنعتی در  کارگاه‌هاست. با استفاده از سنگ رومیزی فرایندهای صنعتی مثل سایش، شکل دهی و حتی تمیز کردن انواع قطعات سنگی در اندازه‌های مختلف انجام می‌شود.می‌توان گفت که این دستگاه نوعی سنباده صنعتی است که با سرعت زیادی عمیات سنگ زنی و سنباده کاری اجسام سخت را انجام می‌دهد.  بنابراین شرکت‌هایی که به پولیش و سنگ زنی احتیاج دارند برای افزایش سرعت کار خود از سنگ رومیزی استفاده می‌کنند.  این دستگاه انواع مختلف در...

    ادامه مطلب
  • معرفی و بررسی انواع پمپ ها
    معرفی و بررسی انواع پمپ ها
    655 بازدید پسندیدن

    پمپ نوعی تلمبه است که برای جابجایی گازها و مایعات به کار می‌رود و بر اساس کارایی که در انتقال سیالات دارد به سه نوع بالابر مستقیم، گرانشی و جابجایی تقسیم می‌شود. پمپ‌ها کاربردهای مختلفی دارند که از میان آنها می‌توان به پمپ آب و پمپ باد اشاره کرد که هر کدام از اسمشان مشخص است که چه سیالی را جابجا می‌کنند. طبق برآوردها ارزش بازار پمپ‌ها در سال 2018 بیش از 80 میلیارد دلار بوده است که اهمیت آن را نشان می‌دهد. در ادامه به انواع پمپ و ویژگی‌های آنها اشاره می‌کنیم.

    ادامه مطلب
  • معرفی هوابرش، بررسی مزایا و روش های استفاده از انواع هوا برش
    معرفی هوابرش، بررسی مزایا و روش های استفاده از انواع هوا برش
    1261 بازدید پسندیدن

    ادغام اکسیژن و گاز برای برش انواع فلزات را هوابرش می‌نامند. البته همانطور که گفتیم این روش کمی قدیمی بوده و روش‌های جایگزین زیادی با توجه به پیشرفت تکنولوژی وجود دارد. اما با توجه به هزینه مقرون به صرفه هوابرش و قیمت دستگاه هوا برش، این روش کاربردهای زیادی دارد. 

    ادامه مطلب
  • معرفی رنده برقی نجاری، اجزای آن و بررسی نکات ایمنی و نگهداری از رنده برقی نجاری
    معرفی رنده برقی نجاری، اجزای آن و بررسی نکات ایمنی و نگهداری از رنده برقی نجاری
    733 بازدید پسندیدن

    رنده برقی نجاری دستی یکی از ابزارهای پرکاربرد نجاری است که برای بریدن چوب استفاده می‌شود. این دستگاه از نظر ابعاد کوچک‌تر از کف رنده است و برای استفاده از آن باید رنده را روی قطعات چوب حرکت دهید. از این دستگاه می‌توان برای شکل دادن به چوب در حالت‌های مختلف استفاده کرد؛ کارهایی مثل پخ زدن لبه چوب، برش چوب، ایجاد دو راهه و مسطح ردن چوب و ... با این دستگاه قابل انجام‌اند.

    ادامه مطلب
  • معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن
    معرفی سوزن انژکتور، علائم خرابی و روش های شستشوی آن
    861 بازدید پسندیدن

    سوزن انژکتور وظیفه ی پاشش سوخت را در داخل موتور خودرو به عهده دارد. این پاشش روی سوپاپ هوا در زمان مکش انجام میگیرد که این میزان پاشش توسطECU به صورت زمان بندی انجام میگیرد. هرچقدر که پاشش ذرات سوخت ریزتر باشد، ترکیبشان با هوا بهتر خواهد بود و سوخت کامل تر میشود و موتور هم بهتر کار خواهد کرد.

    ادامه مطلب
  • معرفی انواع جرثقیل های متحرک
    معرفی انواع جرثقیل های متحرک
    869 بازدید پسندیدن

    جرثقیل سازه ای است که امروزه در صنعت، کاربرد های بسیار زیادی دارد. به انجام رساندن حجم بالای کار و همچنین، انجام شدن کارهایی که انسان به تنهایی قادر به انجام آن ها نیست از جمله کارهایی است که جرثقیل ها برای آن ساخته شده اند. امروزه، جرثقیل های متعددی در صنعت وجود دارد. سازه هایی که هر کدام از آن ها، با توجه به نیاز های جامعه ساخته شده اند ووجود آن ها در بازار تبدیل به یک نیاز شده بود. در ادامه این مطلب، شما را با برخی از جرثقیل های متحرک آشنا کرده ایم.

    ادامه مطلب
Showing 85 to 96 of 182 (16 Pages)