مشتری مداری در راس ارزش‌های سازمانی‏ کولیس قرار دارد و از آنجا که خریداران نه تنها مشتری طب تولید بلکه مشتری تمام فروشندگان هستند، جلب رضایت آنها باید اولین و بالاترین اولویت همه‌ی ما باشد. در راستای سیاست‌های مشتری محور کولیس و به‌منظور سازگاری با شرایط اقتصادی جامعه، قوانینی برای فروش در سایت کولیس وجود دارد که عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آن‌ها و از همه مهم‌تر ساخت و ایجاد تجربه‌ای عالی در خرید از شما می‌شود. همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری در سو استفاده از سایت کولیس توسط معدود فروشندگان متخلف خواهد شد. عملکرد فروشندگان بر اساس چندین معیار سنجیده خواهد شد و فروشندگانی که از عملکرد و استاندارد باکیفیت مورد نظر برخوردار نباشند جریمه شده و یا با آن‌ها قطع همکاری خواهد شد. به فروشندگانی که با رعایت قوانین و استانداردهای کولیس از عملکردی با کیفیت بالا برخوردار باشند، نشانی تعلق خواهد گرفت که خریداران با مشاهده‌ی آن می‌توانند با اطمینان کامل از فروشنده خرید کنند.

در این مقاله همه‌ی آنچه باید در مورد قوانین فروش در کولیس بدانید به تفصیل ذکر شده و در صورت نیاز به روزرسانی خواهد شد.

موضوعات مقاله

قیمت مصرف کننده

فروش کالای غیر اصل

فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر

لغو سفارش مشتری

ارسال به موقع سفارش مشتریان

مغایرت محموله‌ی ارسالی به انبار

ارسال به موقع فاکتور خرید به مشتریان

کالاهای مرجوعی

باز پس گیری کالاهای مرجوعی از انبارهای طب تولید

قیمت مصرف کننده

شرح: قیمت مصرف کننده همان قیمت مصوب کالاست که روی کالا درج شده است. از قیمت‌گذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مندرج روی کالاهایی که “قیمت مصرف کننده” روی آنها درج شده خودداری کنید.

کالاهایی که قیمت مصرف‌کننده روی آنها درج نشده، اما دارای قیمت مصوب هستند، باید با قیمت‌های مصوب و رسمی رایج در سراسر کشور قیمت‌گذاری شوند.

از قرار دادن قیمت‌های غیر واقعی و فروش با قیمت اصلی تحت عنوان تخفیف که به نوعی فریب خریدار محسوب می‌شود، خودداری کنید.

جریمه: در صورت مشاهده و احراز تخلف، به میزان دو برابر مجموع اختلاف قیمت کالای فروش رفته از قیمت واقعی و تعداد کل فروخته شده از آن کالا جریمه تعلق خواهد گرفت، کالا غیر‌فعال شده و در صورت تکرار منجر به بسته شدن پنل فروشنده و قطع همکاری خواهد شد.

فروش کالای غیر اصل

شرح: فروش کالای غیر اصل در کولیس اکیدا ممنوع است. اگر محصولی از نظر جعبه، بسته‌بندی، جنس، کیفیت و … با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکت‌های وارد کننده‌ی قانونی) که کالاهای اصل را به‌فروش می‌رسانند مغایرت داشته باشد، کالا باعنوان “غیراصل” شناخته می‌شود.

همچنین در سایت کولیس اگر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده باشد ولی کالای فروخته شده با نمونه‌ی اصلی کالا مغایر باشد، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته شده و امکان فروش این نوع از محصولات در فروشگاه اینترنتی کولیس وجود ندارد.

همچنین توصیه می‌‌شود فروشندگان جهت حفظ اعتبار خود و کولیس از فروش کالاهای بی‌کیفیت خودداری کنند.

جریمه: در صورت فروش کالای غیر اصل، فروشنده موظف به پرداخت جریمه‌ای معادل با ۱۰ برابر قیمت محصول فروش رفته ضربدر تعداد کل فروخته شده از آن محصول از ابتدا‏ خواهد بود و طب تولید مجاز به فسخ قرارداد همکاری با فروشنده می باشد.

فروش کالای قاچاق، ممنوعه، غیر بهداشتی مضر

شرح: فروش کالاهای قاچاق، ممنوعه و غیربهداشتی که برای سلامت مصرف کننده مضر هستند ممنوع است.

برای مشاهده لیست کالاهای ممنوعه حتما مقاله کالاهایی که در کولیس نمی‌توان فروخت را مطالعه کنید. این لیست ممکن است تغییر کند و اقلامی به آن کم یا اضافه شود پس حتما به اطلاعیه های مربوط به اقلام ممنوعه که در صفحات اجتماعی ما منتشر می شود توجه فرمایید و این لیست را مجدد چک کنید.

جریمه: در صورت فروش اقلام ذکر شده در لیست کالاهای ممنوعه، کلیه خسارت های کولیس به اضافه دو برابر ارزش کالا از حساب فروشنده خاطی کسر خواهد شد.

لغو سفارش مشتری

شرح: از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مثل قیمت اشتباه، عدم موجودی و … جدا خودداری کنید. در‌صورت موجود بودن محصول در سایت و سفارش مشتری از آن کالا، فروشنده ملزم به ارسال کالا است، بنابراین فروشنده باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل به‌روز نگه داشته و در صورت نداشتن موجودی، موجودی کالا را صفر کند.

جریمه: لغو سفارش مشتری توسط فروشنده به دلایل زیر:

عدم موجودی کالا در انبار فروشنده

فروش کالاهای ممنوعه

تاخیر در تامین و ارسال کالا از سمت فروشنده

اشتباه در قیمت‌گذاری

منجر به جریمه ای معادل با دو برابر کمیسیون ضرب در قیمت کالای سفارش گذاری شده (حداقل ۱۰۰،۰۰۰ ریال – حداکثر ۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال) خواهد شد.

ارسال به موقع سفارش مشتریان

شرح: فروشندگان موظف هستند کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به انبار کولیس) به دست مشتریان برسانند.

برای جلوگیری از تاخیر در ارسال کالا، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از موجود کردن کالای بدون موجودی در سایت کولیس جدا خودداری کنید.

اگر فروشنده ناچار به تهیه‌ی کالا هم‌زمان با دریافت سفارش است، مدت زمان ارسال کالا به مشتری در سایت باید با محاسبه‌ی زمان تهیه‌ی کالا توسط فروشنده درج شود.

همچنین فروشنده موظف است که میزان موجودی کالا در پنل فروشندگان را به‌روز و مطابق با واقعیت درج کند.

جریمه: جریمه‌ی تاخیر در ارسال کالا (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به انبار کولیس)

الف) کمتر از دو روز تاخیر، نیم درصد کمیسیون

ب) بیشتر از دو روز تاخیر، تمام درصد کمیسیون

مغایرت محموله‌ی ارسالی به انبار

شرح: ارسال کالا یا محموله‌ای که به دلیل هر نوع مغایرت (بدون لیبل یا برچسب صحیح، رنگ، بسته‌بندی، محتوا و مشخصات فنی و …) زمان تحویل محموله در بخش ورود کالا مغایرت برایشان ثبت شده‌ باشد.

جریمه: جریمه مغایرت در ورود کالا برای هر کالای دارای مغایرت ۱۵۰۰ تومان است و کالاهایی که در محموله قرار دارد و کالای آن ارسال نشده شامل جریمه نمی‌شود.

ارسال به موقع فاکتور خرید به مشتریان

مسئولیت صدور فاکتور فروش و برگشت از فروش برای مشتری بر عهده کولیس خواهد بود.

کالاهای مرجوعی

شرح: درصورتی که کالا به دلایل زیر توسط مشتری مرجوع شود، مستلزم جریمه خواهد بود:

مشکلات فنی / معیوب بودن کالا

مغایرت محتوا

مغایرت لیبل

مغایرت رنگ

کسری اقلام همراه کالا

کالای استفاده شده

کالای غیر اصل (تقلبی)

عدم اعمال تخفیف

قیمت فروش از قیمت مصرف کننده چاپ شده روی کالا بالاتر است

آسیب فیزیکی کالا با بسته‌بندی سالم

اتمام مدت گارانتی / اشکال در مدت گارانتی

ایراد یا اشکال در کارت گارانتی / کارت گارانتی نامعتبر

عدم وجود کارت گارانتی

عدم وجود فاکتور

جریمه: جریمه‌ی مرجوعی کالا به دلایل ذکر شده، معادل دو برابر کمیسیون ضرب در قیمت کالای سفارش‌گذاری شده (حداقل ۱۰۰۰۰۰ ریال – حداکثر ۵۰۰۰۰۰۰ ریال) میباشد.

بازپس گیری کالاهای مرجوعی از انبار کولیس

شرح: فروشندگان موظف هستند در مورد باز پس‌گیری و تعیین تکلیف کالاهای مرجوع شده به دلایل زیر، اقدامات لازم نسبت به تحویل کالا از انبار کولیس را انجام دهند:

کالاهای بدون لیبل صحیح

کالاهایی که فروشنده تقاضای استرداد آن از انبار را نموده است

کالاهای عودت شده از سوی مشتریان به دلایل ذکر شده در مورد شماره ۸

کالاهای مرجوع شده به علت مغایرت در ورود کالا

کالاهایی که در زمان همکاری، فروش آن‌ها ممنوع و غیر قانونی شده است

در صورت استفاده از حمل و نقل کولیس، کالا به فروشنده عودت داده خواهد شد. در غیر این صورت فروشنده موظف است در اسرع وقت نسبت به باز پس‌گیری کالاها از انبار اقدام نماید.

در صورتی‌که حداکثر تا ۴۵ روز پس از اعلام، فروشنده جهت دریافت و استرداد کالاهای مذکور اقدام ننماید، کولیس مسئولیتی جهت نگه‌داری این نوع کالاها نخواهد داشت.

جریمه: جریمه‌ی تاخیر در بازپس گیری و تعیین تکلیف کالاهای ذکر شده در بالا، به ازای هر روز تاخیر مبلغ ۹۰۰۰ تومان برای هر کالا است.

 

 با تشکر از حسن توجه شما، به امید همکاری صمیمانه

گروه کولیس